آموزش نرم افزار انسیس

آموزش نرم افزار انسیس
۲۷ آذر۰۱:۵۳

معرفی


این آموزش با استفاده از انسیس 12 تکمیل‌شده است. هدف این آموزش این است که کاربر را با زبان طراحی پارامتری انسیس آشنا کند. این‌یک معرفی بسیار پایه‌ای از APDL خواهد بود؛ که مواردی مثل تعریف متغیر و حلقه‌ی ساده را دربرمی گیرد. کاربران با زبان برنامه‌نویسی پایه آشنا می‌شوند و احتمالاً APDL را برای استفاده آسان می‌یابند. برای یادگیری بیشتر درباره APDL و مشاهده‌ی مثال‌های پیچیده‌تر لطفاً راهنمای برنامه‌نویس APDL در فایل کمکی را مشاهده کنید. این آموزش مرحله پردازش ساخت هندسه خرپا را در برمی‌گیرد متغیرها شامل طول,ارتفاع و تعداد قسمت‌های خرپا که خواسته‌شده است وAPDL کد هندسه را خواهد ساخت.





finish

/clear

/prep7

*ask,LENGTH,How long is the truss,100                                                                 A

*ask,HEIGHT,How tall is the truss,20

*ask,DIVISION,How many cross supports even number,2

DELTA_L = (LENGTH/(DIVISION/2))/2

NUM_K = DIVISION + 1

COUNT = -1

X_COORD = 0

*do,i,1,NUM_K,1                                                                                  B

COUNT = COUNT + 1

OSCILATE = (1)**COUNT

X_COORD = X_COORD + DELTA_L

*if,OSCILATE,GT,0,THEN                                                                     C

k,i,X_COORD,0

*else

k,i,X_COORD,HEIGHT

*endif

*enddo

KEYP = 0

*do,j,1,DIVISION,1

KEYP = KEYP + 1

L,KEYP, (KEYP+1)

*if,KEYP,LE, (DIVISION-1),THEN

L,KEYP, (KEYP+2)

*endif

*enddo

et,1,link1

r,1,100

mp,ex,1,200000

mp,prxy,1,0.3

esize,1

lmesh,all


finish


  پیش پردازنده: استفاده از APDL

در زیر کد APDL استفاده‌شده برای ساخت خرپای نشان داده‌شده در بالا با استفاده از یک طول 200 متری و ارتفاع 10 متری و 20 قسمت نشان داده‌شده است.

مبحث زیر تلاش خواهد کرد که فرمان‌های مورداستفاده در کد را توضیح دهد فرض به راین است که کاربر با برنامه‌نویسی پایه آشناست و می‌تواند این منطق را دنبال کند.

   فرمان ASK

فرمان ASK به کاربر اجازه می‌دهد که اطلاعات را برای متغیر وارد کند. در این مورد عبارت

 A مقدار طول خرپاست. کاربر برای توصیف طول خرپا 100 را واردمی کند. این مقدار برای متغیر LENGTH ذخیره می‌شود بنابراین در قسمت‌های بعدی کد می‌تواند در دیگر دستورات به‌جای 200 متر استفاده شود. مقدار 100 در انتهای ردیف مقدار پیش‌فرض برای کاربراست که مقداری را وارد نکند و فقط روی دکمه بزند.

   تعریف متغیر با استفاده از فرمان "="

انسیس به کاربر اجازه می‌دهد که متغیره ارابه روش‌های کمی تعریف کند. همان‌طور که در بالا دیدید فرمان ASK می‌تواند برای تعریف متغیر استفاده شود اما این معمولاً برای متغیرهایی استفاده می‌شود که از اجرا تا اجرا تغییرمی کنند. فرمان SET همچنین می‌تواند برای تعریف متغیرها استفاده شود برای اطلاعات بیشتر از این فرمان کمکی را ببینید. بااین‌وجود مستقیم‌ترین روشی که استفاده می‌شود "=" است. این روش به شکل زیر استفاده می‌شود:

متغیری که شما می‌خواهید تعریف کنید = چند نشان وند

این نشان وند می‌تواند یک مقدار منفرد باشد یا یک عبارت ریاضی همان‌طور که در خط تعریف DELTA_L دیده می‌شود.

 حلقه DO

حلقه‌های DO وقتی مفیدند که شما می‌خواهید یک فرمان را با تعداد مشخص تکرار کنید نحوه‌ی بیان این‌گونه است که *DO, Par, IVAL, FVAL, INC, که Par, پارامتری است که توسط حلقه اضافه می‌شود، IVAL مقدار پارامتر اولیه، FVAL مقدار نهایی پارامتر است که به آن می‌رسد، INC مقداری است که پارامتر در هر تکرار حلقه افزایش می‌یابد.

برای مثال B یک حلقه DO است که پارامتر از 1 تا 10 در مراحل افزایش می‌یابد. لازم است که فرمان ENDDO را در پایان حلقه استفاده کنیم تا مشخص کند کجا انسیس باید به‌فرمان بعدی توجه کند که حلقه پایان‌یافته است. در بین DO و ENDDO کاربرمی تواند کدی را قرارداد که در کاراکترهای حلقه استفاده شود.

 

 دستور IF

دستور IF می‌تواند به‌عنوان تصمیم‌گیرنده استفاده شود و اگر یک مورد خاص رخ دهد تعیین می‌شوند. برای مثال در کد بالا C یک دستوراست.به این معنی که اگر متغیر OSCILATE, بزرگ تراز صفراست بعدازآن ...»

هر کد زیر به‌طور مستقیم فرمان انجام خواهد شد اگر دستور درست است و اگر درست نیست فرمان دیگر انجام می‌شود این فرمان فقط در ترکیب با *if command استفاده می‌شود.

کد زیر به‌طور مستقیم  فرمان دیگران جام خواهد شد وقتی‌که دستور اصلی اشتباه است»

یک فرمان *endif لازم است بعد از همه‌ی کدها در *endif دیگر بخش‌ها تا یک پایان تعریف شود.

 

  حالت فایل فرمان حل

مثال بالا با استفاده از ترکیبی از رابط کاربر گرافیکی یا و رابط زبان فرمان انسیس حل‌شده است این مسئله همچنین با استفاده از زبان فرمان انسیس حل‌شده است؛ که شما ممکن است بخواهید فایل آن را داخل دفترچه یا یک ویرایشگر متن مشابه وارد کنید و در کامپیوترتان ذخیره کنید اکنون مسیر زیر را انتخاب کنید و فایل ورژن برای پرینت در دسترس است.

'File > Read input from….

 

 Download PDF


عطیه اسدی نژاد | ۲۷ آذر ۹۴ ، ۰۱:۵۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی