آموزش نرم افزار انسیس

آموزش نرم افزار انسیس

۳ مطلب توسط «علی کرد» ثبت شده است

۲۳ شهریور۱۰:۱۰

مقدمه

این آموزش بر مبنای ansys 7.0  ایجاد شده است. هدف این آموزش راجع به  مراحل مورد نیاز برای حل آنالیز غیر خطی ساده یک تیر سگ دست است. که در زیر نشان داده شده است.


علی کرد | ۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۱۰
۲۲ شهریور۱۰:۲۹

دیدن نتایج:

1-    دیدن پارامتر های نهایی

Utility Menu > Parameters > Scalar Parameters...

احتمالا اندازه ی عرض و ارتفاع این اعداد خواهند بود: width=13.24 mm, height=29.16 mm همچنین تنش 199.83 MP و حجم نیز 386100mm2 خواهد بود.

علی کرد | ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۲۹
۲۲ شهریور۱۰:۰۳

مقدمه: این آموزش بر مبنای نرم افزار ansys 7.0 تهیه شده است. هدف این آموزش معرفی یک روش برای حل مساله ی بهینه سازی طراحی با استفاده از نرم افزار ansys  است. این آموزش شامل ساخت پارامترهای هندسی یکه شده برای تمام متغیر ها، تصمیم گیری برای اینکه کدام متغیرها برای طراحی استفاده شوند، و کدام متغیر ها به عنوان متغیر حالت و هدف انتخاب شوند و تنظیم تلورانس درست  برای مساله برای بدست آوردن یک حل دقیق و همگرا در کمترین زمان. استفاده از نقاط کلیدی یا گره (hardpoints) که برای اعمال کردن نیروها در وسط خطوط محدودیت ایجاد می کنند در این حل مد نظر قرار خواهد گرفت.

یک نیروی1000 نیوتنی به تیری مطابق شکل زیر اعمال شده است. هدف این مساله ی طراحی، کاهش وزن تیر بدون افزایش مقدار تنش های مجاز است. برای کاهش دادن جرم تیر یه حداقل  ممکن باید cross sectional dimensions پیدا شوند. هر چند عرض و ارتفاع تیر نمی توانند از 10 mm کمتر شوند. تنش حداکثر در هر نقطه ای از تیر نمی تواند بیش از 200MPa باشد. همچنین تیر از فولاد با مدول الاستیسیته ی 200GPa ساخته شده است.

نوجه: به دلیل حجم بالای این مثال امکان ارائه ی آن در یک مطلب وجود ندارد و در نتیجه ادامه این مثال در بهینه سازی طراحی 2 آمده است.

 

علی کرد | ۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۳